Tuzemská kapela pod křídly Massacre Records? Už to samo o sobě budí pozornost. A pochopitelně nepřekvapí, že tohle spojení se opírá o silnou muziku. Od vydání prvotiny „Katharsis“ uplynulo pět let. ERELEY v této době nejen překopávali sestavu (což ostatně neustalo ani po natočení desky a rodinné duo otce a syna Redových už v současné době zase muzicíruje s novými spoluhráči), prožili velmi dlouhé čekání na vydání alba, které bylo natočeno již v roce 2018, ale hlavně dozráli do velmi zajímavé potemnělé podoby. Poutavá je už samotná myšlenka koncepčního příběhu o rozhodování, zda si na své cestě životem vybrat cestu dobra nebo zla. Kterou z nich si zvolil hlavní hrdina „Diablerie“, je zjevné nejen ze samotného titulu alba či velmi sugestivně ztvárněného obalu desky, ale i z atmosféry strachu, v které se ERELEY velmi často pohybují. I přesto, že jsou primárně kytarovou kapelou, mají na této atmosféře obrovskou zásluhu mrazivé klávesy, stejně jako fakt, že se převážná část alba odehrává v plíživém, nespěchajícím (občas až téměř zatěžkaně doomovém) tempu, v němž se střídají tvrdé i jemnější pasáže a v němž přibroušený zpěv Lukáše Redy dokáže vypjatou atmosféru ještě emotivně vyhrotit. ERELEY se podařilo dobře vybalancovat celkovou obtížnost nahrávky – zdaleka se nejedná o album na první (a dost možná ani druhou) dobrou, ale zároveň se neutápí v přehnané komplikovanosti, přestože je plné zvratů, zajímavých detailů i nevtíravých melodií. Navíc si i přes silnou rozmanitost kapela udržela velmi kompaktní výraz a ucelenou náladu. Plusem pro domorodce může být i poměrně vstřícná angličtina, bonusem pro všechny pak velmi přehledný a důrazný zvuk. Ani se těm Massacre nedivím, že po ERELEY sáhli.
BRANKO’S BRIDGE vydávají debutové album
BRANKO’S BRIDGE se vrací. Pražská čtveřice ve složení dvou kytar, kláves, syntezátorů, baskytary, překvapivě řízného vokálu a bicích mísí v debutovém albu "Hobby Horse Cowboy" psychedelic rock, disco i post punk. Album...
číst dále