Nové album klatovské stálice opěvuje vodu (či před ní varuje) a opět se na něm plýtvá nápady. Tam, kde by jiné kapely motivy ještě aspoň jednou zopakovaly, ASMODEUS zavírají vrátka a sebevědomě jdou o dům (či tentokrát přístav) dál. A že se jedná o motivy nosné, jako skelety válečných lodí (některé refrény bych klidně označil za hitové), na to vemte cyankáli. Děje se tak již od desky „Sabat v Carnegie Hall“, kdy kapela podlezla stopáž čtyřiceti minut a od té doby ji nepřekročila, a tento obyčej trvá dodnes. Výsledkem je opětovně hudebně i textově nabušené album, u něhož se nevyplácí dělat cokoliv jiného, protože i chvilka nepozornosti rozbije jedinečný dojem. Intenzitu tradičně zvyšují změny temp a nálad, které, jak už bylo naznačeno, trvají pouze pár taktů, aby ASMODEUS opět buď vytáhli, nebo spustili stavidlo. Trochu lituji, že v tomto fofru se prakticky úplně vytratila klasická kytarová sóla, v té vichřici riffů, melodií a dalších nápadů se vyskytují pouze krátké vyhrávky nebo „podmaz“ pod zpěvem. Jenže tento vzorec Beštovcům bezvadně funguje, protože po závěrečné jediné pomalé skladbě „D.N.O.“ se zhluboka nadechnete (jak po vynoření z hlubin) a po krátké pauze opět nasedáte do batyskafu a toužíte „Pobřeží královny Marie“ prozkoumat znovu. I v současné době plné mladých thrashových vlčat nám může svět zkušené korzáry ASMODEUS závidět.
Jan Kozák
BRANKO’S BRIDGE vydávají debutové album
BRANKO’S BRIDGE se vrací. Pražská čtveřice ve složení dvou kytar, kláves, syntezátorů, baskytary, překvapivě řízného vokálu a bicích mísí v debutovém albu "Hobby Horse Cowboy" psychedelic rock, disco i post punk. Album...
číst dále