
Ve prospěch PORCELAIN SHARDS mluví zjevná chuť nenechat se příliš svazovat jakýmikoliv žánrovými pravidly, ta však naráží na limitované možnosti one-man projektu. Na hlavu protagonisty Martina Schwarze však padá „jen“ autorství hudby, textů a vokálů a zpěv, neboť instrumentální realizaci Martinových nápadů měl na starosti především Tomáš Raclavský (MODERN DAY BABYLON). Devítipoložková melodická procházka po heavymetalových, rockových, pop-punkových či elektronických teritoriích je pestrá, ale v konečném součtu nevýrazná. Nejsilnější háčky PORCELAIN SHARDS rozhodí v úvodu alba – zpočátku klidná „False Colours“ s příjemně tajemnou atmosférou se rozjuchá v pop-punkovém refrénu, a jak se v pozdějších fázích alba ukáže, právě tohle je ideální poloha pro celkově neškodný a mírný Martinův vokál. Titulní šlapavá „Perfect Storm“ s chytlavě pozitivním melodickým motivem si vyloženě říká o celkově dravější provedení, a tím rychle odhalí největší slabinu téhle nahrávky – přes veškerou Martinou hlasovou pružnost je především jeho zpěv elementem, na němž tenhle pocit stojí a postupem času sílí, nepomáhá ani násilné chroptění „Claws and Talons“ či protivné výšky v „Hour of the Wolf“. To ještě umocňuje sice dobře čitelný, ale podobně opatrný zvuk, který jen tak klouže po kůži a dovnitř se nezavrtá. Na pořádnou bouři se PORCELAIN SHREDS možná teprve chystají – sem tam se solidně zableskne a slyšitelně zabrumlá, ale kolem vás se prožene už jen poklidný větřík.
HEIDEN vydají album Cma
HEIDEN avizují dosud nejtemnější kapitolu své tvorby. Vrstevnatá, tmavá hmota, jako popel ze spálených domů, který vsákly karpatské hory. Album "Cma" navazuje na svého předchůdce "Andzjel" z roku 2022, je však ponuřejším a...
číst dále