Mnoho tváří tuzemské scény
czechblade logo
Fresh Blood profily kapel
Na festivaly jezdí skoro jedna třetina Čechů

Na festivaly jezdí skoro jedna třetina Čechů

Vydáno: 26.07.2017 12:25 v sekci Publicistika - Jaroslav Špulák

Z české internetové populace navštěvuje v současnosti letní hudební festivaly necelá třetina lidí. Další třetina na ně jezdila v minulosti. Uvedl to výzkum společnosti Nielsen Admosphere. Zúčastnila se ho pětistovka respondentů z České národního panelu starší 15 let.
Třicet procent respondentů ve výzkumu odpovědělo, že navštěvuje hudební festivaly. Největší oblibě se přitom tyto akce těší u lidí ve věku 15 až 34 let. Na festivaly do zahraničí jezdí nebo někdy v životě jezdilo 5 procent dotázaných.
V žebříčku TOP 5 festivalů, které si respondenti vybaví jako první, se umisťují zpravidla ty největší tuzemské akce, což lze přičíst i jejich velkým reklamním kampaním. Nejznámější jsou tak mezi dotázanými festivaly Colours of Ostrava, Rock For People, Hrady CZ, Votvírák nebo Masters of Rock.
O hudebních festivalech se lidé nejčastěji dozvídají z internetu, ať už z webových stránek, nebo sociálních sítí (68%). Na druhém místě jim o nich říkají jejich přátelé a známí (48%) a 41% získává tyto informace z billboardů, plakátů a dalších typů venkovní reklamy.
A podle čeho se lidé rozhodují, zda na hudební festival vyjet? Logicky nejčastěji podle aktuální hudební nabídky a programu (v 82% případů), důležitými kritérii výběru jsou ale také předchozí zkušenosti s akcí (53%), její vzdálenost od místa bydliště či dostupnost (44 %) nebo doba, kdy se akce koná (36%). U této otázky je patrný i mírný rozdíl mezi muži a ženami: zatímco hudba je na festivalech rozhodující pro 86% mužů, pro ženy je kritériem v 79% případů. U mužů také hraje větší roli cena akce (37% vs. 27% u žen) a pro ženy je naopak o něco důležitější, zda daný festival navštěvují i přátelé (37% vs. 28% u mužů).
Ti, kteří hudební festivaly nenavštěvují – ve výzkumu jich bylo 39%. Pro své rozhodnutí uvádějí různé důvody: nejčastěji zmiňovaný je přitom nedostatek času (37%). 27% lidí nemá tyto akce rádo, 24% je nenavštěvuje kvůli nedostatku peněz a pětina proto, že na ně nemá s kým jezdit.

 


DOPORUČENÉ ČLÁNKY
BALLSQUEEZER - Now Or Never BALLSQUEEZER - Now Or Never
Vydáno: 10.12.2025 v sekci Recenze
VLASTNÍ NÁKLAD – 34:38, ball´n´roll... číst dále
HEIDEN vydají album Cma HEIDEN vydají album Cma
Vydáno: 10.12.2025 v sekci Aktuality
HEIDEN avizují dosud nejtemnější kapitolu své tvorby. Vrstevnatá, tmavá hmota, jako popel ze spálených domů, který vsákly karpatské hory. Album "Cma" navazuje na svého předchůdce "Andzjel" z roku 2022, je však ponuřejším a... číst dále
MOTORBAND míří do Údolí stínů MOTORBAND míří do Údolí stínů
Vydáno: 09.12.2025 v sekci Aktuality
MOTORBAND oslaví v příštím roce čtyřicet let své existence. U této příležitosti chystá výroční album, jehož součástí bude i aktuálně vydaný singl "Údolí stínů". MOTORBAND - Údolí stínůFacebook MOTORBAND... číst dále
Vinylový dluh kapely INSANIA je splacen - vychází LP Out Vinylový dluh kapely INSANIA je splacen - vychází LP Out
Vydáno: 09.12.2025 v sekci Aktuality
Den D je tady. Album „Out" patřilo až dosud k titulům INSANIE, které nikdy nevyšly na vinylu. To se mění, kapela oficiálně vydává limitovanou edici zeleného LP, která vznikla v nákladu pouhých třista kusů.LP je k dostání na... číst dále
FORREST JUMP nadělují fanouškům předčasný vánoční dárek FORREST JUMP nadělují fanouškům předčasný vánoční dárek
Vydáno: 08.12.2025 v sekci Aktuality
Je tomu rok, co crossoveroví FORREST JUMP vydali album „Vrtochy" na vysněné vinylové desce. Tenkrát jim přišlo málo naservírovat vám desku, kterou už znáte, ve sběratelském formátu. A tak k LP nahráli i bonusové CD „Předobrazy... číst dále