
V době těsně před vydáním alba „Awaken“ proskočil na všemocné síti v souvislosti se slovenskými GLOOM pojem „princové gotického proudu“. Tento neoficiální titul by jim za tři roky staré ponávratové album „Catharsis“ určitě slušel a s letošní novinkou by o něj rozhodně neměli přijít. V hledání místa, kde se rodí slzy, totiž GLOOM zašli ještě o kus blíž k epicentru. To, že stejně jako minule při tomto hledání těží ze skandinávské posmutnělé scény, se nemění – příznivci kapel typu TO/DIE/FOR či SENTENCED (kterým GLOOM na albu vzdali přímou poctu) budou moci s „Awaken“ drásat svoje posmutnělé pocity nekonečně dlouhé hodiny. Pokud by sabinovská čtveřice použila pouze ty zbraně, na kterých stavěla minulé album, i tak by za sebou zanechalo „Awaken“ velice silnou stopu. Může za to všudypřítomná melancholie, která se neutápí v beznaději a nechává škvírky i pro trochu pozitivního světla, výrazná a nápaditá melodičnost, nekonečná emotivnost, důrazný zvuk, dokonalá harmonie kláves a kytary, ideálně zabarvený suverénní hlas Martina Pazdery, kterému ohromně sluší občasný ponor do hloubky. Jenže GLOOM dali navíc prostor ženskému vokálu, a nejen sólový zpěv Marcely Jurčenkové, ale i ženské sbory dodávají hudbě kapely další velice působivý rozměr. To umožňuje GLOOM být na albu dostatečně barevnými – úvodní vzrušující a svižně šlapající gotika „Feel The Pain“ s poměrně dravým výrazem a velmi chytlavou melodií, až depresivní krasosmutnění v houpavé „Everything Ends“, akční „Hollow“ s parádně vygradovaným refrénem, či nejemotivnější záležitost alba, mohutně znějící „Lovecry“, tvoří úžasně barevnou kytici (což je o to působivější, že pocitově je „Awaken“ maximálně konzistentní záležitost), do které dokonale zapadá i výpůjčka od SENTENCED„Bleed In My Arms“. Vlastně by se dalo říct, že GLOOM se na svém třetím albu drží osvědčených postupů a nemají potřebu vymýšlet nic světoborného. Jen do toho již vymyšleného míchají výborné nápady, vlastní osobitost i nekonečnou záplavu emocí.
HEIDEN vydají album Cma
HEIDEN avizují dosud nejtemnější kapitolu své tvorby. Vrstevnatá, tmavá hmota, jako popel ze spálených domů, který vsákly karpatské hory. Album "Cma" navazuje na svého předchůdce "Andzjel" z roku 2022, je však ponuřejším a...
číst dále