
Jako když sedíte u rádia a tak nějak nazdařbůh stále dokola přelaďujete. Trefíte syrově neohebný staromilský rock, šlapavý hard rock se silnou atmosférou, jednoduchý bigbít s trochou slámy v botách, romantický folk, silně propojený s indiánskou tématikou… Druhé album lanškrounských REGEN „Totemy“ je chaotické stylově, lyricky (kapela využije hned tři jazyky), neuspořádanost však podtrhuje především fakt, že kvalita skladeb lítá ustavičně nahoru – dolů. Když hutně tajemná atmosféra ve výborně vygradované „Different One“, které ohromně svědčí angličtina a tahavě ležérní přesvědčivý zpěv, stojí proti bezradně romantické folkovce „Náčelník“, či když silný pocit z houpavé a dobře vyhrocené sugestivní náladovky „Černá melodie“ okamžitě rozbije těžkopádně násilná a prvoplánově německy zpívaná „Fair“ (odvolávání se na styl „který hrají Rammstein“ je hodně odvážné), je jasné, že s celkovou soudržností nahrávky kapela zachází značně macešsky. A to má v záloze ještě humpoláckou bigbítovku „Nezkoušej to holka“, toporného „Panice“ s jalovým textem (rána, která REGEN zabolí častěji), či trojlístek, odkazující na folkovou minulost kapely a zjevnou zálibu ve ztraceném „indiánském“ světě, kterému však schází nejen atmosféra (nejblíž k ní mají titulní „Totemy“), ale i energie. A to ve staromilské „Černé růži“ kapela hlásá, že „rock bez energie je hudba zbytečná.“ Vzhledem k tomu, že jí REGEN mají alespoň pro rockovky relativně dost, do téhle kategorie bych „Totemy“ neházel. Nicméně touha kapely, že „snad každý správný rocker si vybere to své nebo ještě líp vše“ je v první části věty o vybírání jednohubek a v druhé části z kategorie těžko splnitelných přání.
Facebook
REGEN
HEIDEN vydají album Cma
HEIDEN avizují dosud nejtemnější kapitolu své tvorby. Vrstevnatá, tmavá hmota, jako popel ze spálených domů, který vsákly karpatské hory. Album "Cma" navazuje na svého předchůdce "Andzjel" z roku 2022, je však ponuřejším a...
číst dále