
Brněnská extrémní formace rozhodně nelení a prakticky rok od debutu „The Darkest Flame of Eternal Blasphemy“ přichází s novopečeným, černotou potaženým počinem „In the Womb of Sin“. Kdo se ještě s jejich ďábelskou tvorbou nesetkal, toho jistě navnadí zasloužilí borci extrémního umění, jakými bezesporu jsou Igor Hubík (SOLFERNUS, ex-ROOT, ex-HYPNOS) či Alesh AD, rozuměj Aleš Dostál (ex-ROOT). Takže zde jsme si jasně vyjasnili, o co v případě RAVENOIR jde, neboť když celý život věnujete extrémní, temné hudbě, navždy to ve vás zanechá hlubokou brázdu. A právě RAVENOIR je jakýmsi prostředkem k vyjádření jejich black/deathmetalového smýšlení. Na jmenovaném debutu se ještě trochu rozkoukávali (tohle berte s velkou rezervou), na čerstvé dvojce ale už jasně ukazují, kdo zde má hlavní slovo, kdo zde vládne. Technicky promakaný, vycizelovaný black/death krásně řeže do obnažených tkání posluchačových. Kapela umí bez problémů zabrat jak sviňa („Mother Storm“ či „Excommunication“), jako být zatraceně heavy i v pomalejších, honosnějších pasážích, viz třeba skladby „Stigma Infernoir“ nebo „The Infinity of Temptation“. Třeba právě zmiňovaná „Excommunication“ ukazuje největší sílu kapely: temné melodie jsou umně vloženy k drtivému základu skladby, a přece neubírají nic na síle a intenzitě. Krapet mi připomíná tvorbu holandských GOD DETHRONED v nejlepších letech (opět berte s rezervou). RAVENOIR jdou za svým cílem zcela nekompromisně. Mezi vrcholy alba bych klidně zařadil i „Lunar Choir“, která je sice v pochodovém tempu, ale je nesmírně dynamická s magicky černou atmosférou, která až nahání husí kůži. Jako bychom zde cítili jistý pekelný a smrdutý závan odněkud z Gdaňska. Nahrávka se honosí výtečnou produkcí a zvukem, za jaké by leckteré zahraniční kapely položily hlavu na oltář. Album „In the Womb of Sin“ stoprocentně rozvíří stojaté vody extrémní scény, a to nejenom u nás, tím jsem si jist!
Bob Zelenka
HEIDEN vydají album Cma
HEIDEN avizují dosud nejtemnější kapitolu své tvorby. Vrstevnatá, tmavá hmota, jako popel ze spálených domů, který vsákly karpatské hory. Album "Cma" navazuje na svého předchůdce "Andzjel" z roku 2022, je však ponuřejším a...
číst dále