
Co začalo v roce 2020 jako nezávislý sólový projekt Aleshe A.D., protřelého hudebníka, multiinstrumentalisty, producenta, textaře, skladatele a čertví co ještě, se přetavilo v plnohodnotnou hudební platformu, která nestačí udivovat. Věřte, nevěřte, v případě alba „Nocturne“ se jedná již o čtvrtý plnokrevný šleh v průběhu pár let, což jen potvrzuje má slova o výkonnosti tohoto borce. I když jsem materiál označil jako melodický death metal, plně to nevystihuje hudební náplň a samotnou podstatu nahrávky. Rozhodně nečekejte žádnou pumelici nebo zběsilost. Nahrávku zdobí bohaté aranže, spousta rozličných, převážně temných feelingů s napjatou, až zádumčivou atmosférou. Skladby jsou převážně pomalejšího charakteru, ale s ohromným emocionálním až orchestrálním nábojem (viz třeba „Tearful Heavens“). RAVENOIR si s posluchačem pohrávají jako Maelström s kládou, která v jeho víru připomíná spíše párátko. Dokážu si tenhle materiál představit u nějaké temné seance za plápolání černých svíček. Některé ze skladeb mají až doslova nadpozemskou uvolněnost, kdy máte pocit, že se ocitáte v nekonečnému prostoru nicoty, viz „Aura of Death“. Až mi některé momenty připomněly i páně Tägtrena s jeho HYPOCRISY, který se taky vydává na občasné výlety vně reality. Navíc u RAVENOIR hraje neméně zajímavou roli i kombinace variabilních vokálních linek. O něco drsnější kytarové pasáže si poslechneme až před závěrem alba, kdy třeba skladba „Convergence of Shadows“ ukáže i temnější podobu kapely. Naopak v „Caress of Sorrow“ se vrací do majestátní až honosné hudební podoby. Bez bázně a hany smekám, v případě Aleshe A.D. a jeho RAVENOIR klobouk až k zemi.
Bob Zelenka
HEIDEN vydají album Cma
HEIDEN avizují dosud nejtemnější kapitolu své tvorby. Vrstevnatá, tmavá hmota, jako popel ze spálených domů, který vsákly karpatské hory. Album "Cma" navazuje na svého předchůdce "Andzjel" z roku 2022, je však ponuřejším a...
číst dále