
Čas je někdy velmi relativní veličina. FREE FALL z Uherského Hradiště letos slaví třicet let existence, což vzhledem k aktuálně velmi moderně znějící muzice spolu tak úplně nekoresponduje. Současný výraz ale příliš nesouvisí ani s předchozím albem „Malý kousek věčnosti“, na němž FREE FALL z velké části zbilancovali a z dnešního pohledu i uzavřeli svá předchozí léta. To, že se od té doby kapela poněkud vytratila z očí, souvisí nejen s covidovou uzávěrou, ale zřejmě i s faktem, že ze sestavy, která se podílela na „Malém kousku věčnosti“, téměř nezbyl kámen na kameni. Kolekce šesti novějších skladeb a jedné vzpomínky z minulosti působí poměrně nesourodě – z úvodní útočné a přímočaré „Dej mi like“ sklouznou v alarmující pecce „Trinity“ FREE FALL až kamsi na hranice gotického roku (já v té melodii a podmanivém vokálu fakt cítím Petra Štěpána), pulsující „Adrenalin“ probudí vzpomínky na energii a hravost PUBLIC RELATIONS, nadýchanější duetovka „Kořist“ zaplétá určitou sladkost s důrazným soundem, pulsující palba „Diagnóza: Hejtr“ s parádním tahem na bránu má nejvyšší ambice na to, aby se z hlavy nedala jen tak vyhnat, vláčná a dobře vygradovaná pocitovka „Perutě“ se silnou atmosférou rozbouří emoce natolik, že finální studená synte(tická)zátorová verze skladby „Difference“ (můžete ji znát i coby „Strach“) nevyhnutelně zafunguje jako brutálně studená (a navíc docela nudná) sprcha. A teď si vyberte, co vlastně od FREE FALL čekat… Byť se v životopisu kapely můžete dočíst o tom, že nová éra FREE FALL začíná, já bych spíš (navzdory faktu, že „Mezi světlem a tmou“ se dobře poslouchá) souhlasil s konstatováním, uvedeným ve stejném dokumentu – totiž, že rok 2015 představoval pro kapelu dosavadní vrchol.
HEIDEN vydají album Cma
HEIDEN avizují dosud nejtemnější kapitolu své tvorby. Vrstevnatá, tmavá hmota, jako popel ze spálených domů, který vsákly karpatské hory. Album "Cma" navazuje na svého předchůdce "Andzjel" z roku 2022, je však ponuřejším a...
číst dále